Grad 172
9264 Grad
Na podlagi določil Zakona o javnih financah – ZJF (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, in spremembe), Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Grad (Uradne objave Občine Grad, št. 6/2024 in 3/2025, v nadaljevanju: pravilnik), Odloka o proračunu Občine Grad za leto 2025 (Uradne objave Občine Grad, št. 3/2025) in Letnega programa ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v občini Grad za leto 2025 z dne 29. 5. 2025 objavljam
JAVNI RAZPIS
za dodelitev državnih pomoči in de minimis pomoči na področju ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Grad za leto 2025
I. PREDMET IN NAMEN JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev v obliki dotacij za uresničevanje ciljev Občine Grad na področju ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja, ki se dodeljujejo po pravilih o dodeljevanju državnih pomoči in de minimis pomoči ter v skladu z letnim programom razvoja kmetijstva v občini.
Namen razpisa za dodelitev navedenih pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Grad je uresničevanje ciljev ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva na območju Občine Grad, ki so opredeljeni z naslednjimi predpisi:
- Pomoč po skupinskih izjemah v primarni kmetijski proizvodnji je možno dodeliti v skladu Uredbo Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. december 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327 z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič spremenjeno s Popravkom Uredbe Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 2024/90118 z dne 21. 2. 2024). (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2022/2472).
- Pomoč de minimis v primarni kmetijski proizvodnji je možno dodeliti v skladu Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v kmetijskem sektorju (UL L št. 352, z dne 24. 12. 2013, str. 9), zadnjič spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2024/3118 z dne 10. december 2024 o spremembi Uredbe (EU) št. 1408/2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v kmetijskem sektorju (UL L št. 2024/3118 z dne 13. 12. 2024). (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 1408/2013).
- Pomoč de minimis (splošno) v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 je možno dodeliti v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023; (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831).
Pomoč de minimis v skladu z navedeno Uredbo je možno dodeliti upravičencem v gospodarskih panogah (tudi v predelavi kmetijskih proizvodov, ki po predelavi niso več kmetijski proizvodi ter v dopolnilnih dejavnostih na kmetiji, ki niso primarna kmetijska proizvodnja ali primarna ribiška ali akvakulturna proizvodnja), razen v primarni kmetijski proizvodnji ter primarni ribiški in akvakulturni proizvodnji.
Pred dodelitvijo pomoči se pri Sektorju za spremljanje državnih pomoči na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter Ministrstvu za finance priglasi in preveri skladnost sheme pomoči po veljavni zakonodaji.
Glede na navedeno so pridobljena pozitivna mnenja k priglašenim shemam pomoči, in sicer:
- Mnenje o skladnosti sheme državne pomoči »Državna pomoč po skupinski izjemi za kmetijska gospodarstva v Občini Grad v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472« (št. priglasitve: KSI-086-1365673-2024), št.: 441-54/2024/10 z dne 11. 7. 2024, pridobljeno s strani pristojnega ministrstva za kmetijstvo in ribištvo;
- Mnenje o skladnosti sheme pomoči de minimis »Podpora ohranjanju oziroma povečanju rodovitnosti tal na območju Občine Grad v skladu z uredbo 1408/2013« (št. priglasitve: KDM-020-1365673-2024), št.: 441-54/2024/11 z dne 11. 7. 2024 in Dopolnitev mnenja št. 1 k mnenju o skladnosti sheme pomoči de minimis, št.: 441-54/2024/28 z dne 18. 4. 2025, pridobljeno s strani pristojnega ministrstva za kmetijstvo in ribištvo ter
- Mnenje o skladnosti sheme de minimis pomoči »Ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Grad« (št. priglasitve: M001-1365673-2024), št.: 441-90/2024/4 z dne 7. 5. 2024, pridobljeno s strani Ministrstva za finance.
II. UPRAVIČENCI DO POMOČI (6. člen pravilnika)
Upravičenci do sredstev državnih pomoči in pomoči de minimis so:
1) pri ukrepu 1, 2 in 4 pravne in fizične osebe, ki so mikro, mala in srednja podjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, ki imajo v lasti kmetijska zemljišča na območju občine in katerih naložba se pri ukrepu 1 izvaja na območju občine ter so vpisana v register kmetijskih gospodarstev (v nadaljevanju: kmetijsko gospodarstvo);
2) pri ukrepu 3 nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmetijskega gospodarstva, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca dejavnosti, so registrirani za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji in imajo v lasti nepremičnine na območju občine ter katerih naložba se izvaja na območju občine. Kmetijsko gospodarstvo je vpisano v register kmetijskih gospodarstev.
III. VIŠINA RAZPISANIH SREDSTEV
(sprejet Proračun Občine Grad za leto 2025 in Program ukrepov za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Grad za leto 2025)
Sredstva za dodelitev pomoči so zagotovljena v proračunu Občine Grad za leto 2025 na proračunski postavki 06.01. »Kompleksne subvencije v kmetijstvu«.
Skupni znesek razpisanih sredstev po tem javnem razpisu znaša 28.000,00 EUR in je po Programu ukrepov za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Grad za leto 2025 (sprejetem na 22. redni seji Občinskega sveta Občine Grad dne 29. 5. 2025) predviden za naslednje namene:
VRSTE POMOČI |
UKREPI |
Državna pomoč po skupinski izjemi v kmetijstvu v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 |
UKREP 1: Pomoč za naložbe na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472) 18.500,00 EUR.
UKREP 2: Pomoč za plačilo zavarovalnih premij (28. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472) 2.500,00 EUR.
|
Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 |
UKREP 3: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji (dopolnilna dejavnost na kmetiji) 3.500,00 EUR. |
Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 |
UKREP 4: Podpora ohranjanju oziroma povečanju rodovitnosti tal 3.500,00 EUR |
Glede na višino razpoložljivih sredstev in število prispelih vlog z upravičenimi naložbami, se vsem upravičencem dodeljena sredstva sorazmerno znižajo.
V kolikor v okviru sprejetega Programa ukrepov za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Grad za leto 2025 predvidena sredstva za posamezen ukrep niso v celoti porabljena, se preostanek teh sredstev lahko porabi/prerazporedi za drugi ukrep, ki je določen med ukrepi finančnih spodbud za to leto. Lahko pa se sredstva prerazporedijo za drug namen, ki pomeni spodbujanje razvoja kmetijstva v občini.
IV. VRSTE UKREPOV ZA KATERE SE DAJEJO POMOČI, CILJI UKREPOV, UPRAVIČENI STROŠKI, UPRAVIČENCI DO POMOČI PRI POSAMEZNIH UKREPIH, POGOJI ZA PRIDOBITEV POMOČI TER INTENZIVNOST POMOČI
UKREP 1:
Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo
(14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472) – (13. – 15. člen pravilnika)
Namen in cilji ukrepa:
‒ izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje;
‒ izboljšanje naravnega okolja, higienskih pogojev ali standardov za dobrobit živali;
‒ vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem s trajnostno energijo, energijsko učinkovitostjo, oskrbo in varčevanjem z vodo;
‒ prispevanje k blažitvi podnebnih sprememb in prilagajanju nanje, vključno z zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov in povečanjem sekvestracije ogljika ter spodbujanje trajnostne energije in energijske učinkovitosti;
‒ prispevanje k trajnostnemu krožnemu biogospodarstvu ter spodbujanje trajnostnega razvoja in učinkovitega upravljanja naravnih virov, kot so voda, tla in zrak, vključno z zmanjšanjem odvisnosti od kemikalij;
‒ prispevanje k zaustavitvi in obnovitvi trenda izgube biotske raznovrstnosti, krepitev ekosistemskih storitev ter ohranjanje habitatov in krajine.
Pomoč se ne dodeli za:
‒ nakup plačilnih pravic,
‒ naložbe, ki ne upoštevajo prepovedi in omejitev iz Uredbe (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o vzpostavitvi skupne ureditve trgov kmetijskih proizvodov in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 922/72, (EGS) št. 234/79, (ES) št. 1037/2001 in (ES) št. 1234/2007 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 671), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. aprila 2024 o geografskih označbah za vino, žgane pijače in kmetijske proizvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnostih in neobveznih navedbah kakovosti za kmetijske proizvode, spremembi uredb (EU) št. 1308/2013, (EU) 2019/787 in (EU) 2019/1753 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1151/2012 (UL L št. 2024/1143 z dne 23. 4. 2024), tudi če se take prepovedi ali omejitve nanašajo le na podporo Evropske unije, določeno v navedeni uredbi; naložbe v proizvodnjo biogoriv in elektrike iz obnovljivih virov,
‒ nakup in zasaditev letnih rastlin,
‒ nakup živali,
‒ ožičenje ali polaganje kablov za podatkovna omrežja zunaj zasebne lastnine,
‒ naložbe v namakanje,
‒ dela v zvezi z odvodnjavanjem,
‒ že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije,
‒ investicije, ki se izvajajo izven območja občine,
‒ stroške, povezane z zakupnimi pogodbami,
‒ obratna sredstva.
Upravičenec mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
Skupna vrednost pomoči dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju, na podlagi sheme »Državna pomoč po skupinski izjemi za kmetijska gospodarstva v Občini Grad v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472«, ne sme presegati 600.000 EUR v zadnjem triletnem obdobju, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo se lahko dodeli za:
Podukrep 1.1 Posodabljanje kmetijskih gospodarstev – (14. člen pravilnika)
Pomoč se dodeli za naložbe v kmetijska gospodarstva v povezavi s primarno kmetijsko proizvodnjo.
Upravičeni stroški (nameni sofinanciranja):
Pogoji za pridobitev:
a) o že prejetih oziroma zaprošenih javnih sredstvih za iste upravičene stroške,
b) da ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je pomoč, ki jo je dodelil organ iz Republike Slovenije, razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
c) da ni podjetje v težavah;
Intenzivnost pomoči:
Najvišji skupni znesek pomoči na upravičenca lahko znaša največ 3.000 EUR na leto.
Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo.
Podukrep 1.2 – Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov – (15. člen pravilnika)
Pomoč se dodeli za namen urejanja kmetijskih zemljišč in pašnih površin na območju občine.
Upravičeni stroški:
Pogoji za pridobitev:
Intenzivnost pomoči:
Najvišji skupni znesek pomoči na upravičenca lahko znaša največ 3.000 EUR na leto.
Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo.
UKREP 2:
Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
(28. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472) – 16. člen pravilnika
S pomočjo se spodbuja kmetijske pridelovalce, da zavarujejo svoje pridelke ter živali pred posledicami škodnih dogodkov, zaradi naravnih nesreč in bolezni živali.
Upravičeni stroški:
v sofinanciranje dela stroškov zavarovalnih premij (vključno s pripadajočim DPZP[1]) za zavarovanje kmetijske proizvodnje, z namenom kritja izgub zaradi naslednjih dejavnikov:
· naravnih nesreč;
· slabih vremenskih razmer, ki jih je mogoče enačiti z naravnimi nesrečami, in drugih slabih vremenskih razmer;
· bolezni živali.
Pogoji za pridobitev:
Intenzivnost pomoči:
Vlagatelj mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
UKREP 3:
Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji (dopolnilna dejavnost na kmetiji) – de minimis pomoč
(v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831) – 20. člen pravilnika
Cilj ukrepa je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih. Z ukrepom se želi ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev.
Predmet podpore so naložbe za:
‒ predelava kmetijskih proizvodov, zelišč in gozdnih sadežev,
‒ neposredna prodaja kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije,
‒ turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji),
‒ dejavnosti povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji (glede na vrste dopolnilnih dejavnosti na kmetiji po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji).
Do de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 niso upravičena podjetja iz sektorjev:
‒ primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
‒ primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
‒ predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih:
a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg;
b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Pomoč ne sme biti namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoznimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Pomoč ne sme biti pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, ne sme preseči 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
Če je podjetje dejavno v sektorjih iz prvega odstavka tega člena ter je poleg tega dejavno v enem ali več sektorjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
Upravičeni stroški:
Neupravičeni stroški:
Pogoji za pridobitev sredstev:
· predložitev dovoljenja za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu;
· predložitev dokazila o registraciji dejavnosti, v kolikor upravičenec pomoči še nima dovoljenja za opravljanje dejavnosti;
· kmetijsko gospodarstvo se ukvarja s predelavo in trženjem oziroma z nekmetijskimi dejavnostmi in ima v lasti oz. zakupu 2 hektarja primerljivih kmetijskih površin na območju občine;
· predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
· upravičenec mora k vlogi predložiti:
a) pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi odredb de minimis pomoči v zadnjem triletnem obdobju,
b) pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih,
c) seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja,
d) izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov, vezano na določilo sedmega odstavka 17. člena pravilnika;
· predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
· projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
· poslovni načrt za izvedbo naložbe s predračunom stroškov;
· predložitev izjave, da je vloga za pomoč predložena pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti; kot začetek izvedbe naložbe se šteje prevzem katerihkoli obveznosti vlagatelja na račun morebitnih odobrenih sredstev (sklenitev pogodb, naročanje materiala, opreme ali storitev…);
· računi in dokazila o plačilu upravičenih stroškov, za katera so odobrena sredstva pomoči in ki se vložijo ob zahtevku za izplačilo občinskih sredstev, se morajo glasiti na upravičenca;
· predložitev izjave, da bo upravičenec nekmetijsko dejavnost na kmetiji izvajal še vsaj 5 let po zaključeni naložbi.
Intenzivnost pomoči:
Najvišji skupni znesek pomoči na upravičenca lahko znaša 3.000 EUR na leto.
Ne glede na določilo iz prejšnjega odstavka, se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek pomoči de minimis.
Občina bo s sklepom/odločbo pisno obvestila prejemnika, o odobrenem znesku de minimis pomoči, in da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
UKREP 4:
Podpora ohranjanju oziroma povečevanju rodovitnosti tal – de minimis pomoč
(v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 ) 23. člen pravilnika
Cilj pomoči je ohranjanje oziroma povečevanje rodovitnosti tal. Pomoč je namenjena zmanjševanju kislosti tal in s tem ohranjanju oziroma povečevanju rodovitnosti kmetijskih zemljišč.
Razlog za ukrepanje je visoka kislost tal na območju občine, ki ima neugodne vplive na pridelavo kmetijskih rastlin.
Pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 se ne dodeli:
a) kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, danih na trg;
b) za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice in sicer pomoč neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
c) če je pogojena, da se domačim proizvodom pri uporabi daje prednost pred uvoženimi.
Do finančnih spodbud niso upravičeni subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
Do sredstev niso upravičena mikro, mala in srednja podjetja, ki so po zakonu, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
Dodeljena pomoč predstavlja bruto znesek pomoči, to je pred odbitkom davka ali drugih dajatev.
Upravičeni stroški:
a.) sredstva za zmanjšanje kislosti tal (nakup apnenčeve moke, agro apna)
b.) stroški analize zemlje.
Bruto intenzivnost pomoči:
Posameznemu upravičencu se letno lahko subvencionira največ 1500 kg[2] apnenčeve moke oz. 800 kg agro apna na hektar.
Znesek pomoči se ustrezno zniža, če bi z odobreno de minimis pomočjo presegli zgornjo mejo ali omejitev i de minimis pomoči iz drugega odstavka 22. člena pravilnika (50.000,00 EUR v katerem koli obdobju treh let).
Pogoji za pridobitev sredstev:
· za ukrep pod a.):
- za ukrep pod b.):
Upravičenec mora k vlogi predložiti:
Občina bo s sklepom pisno obvestila prejemnika:
– da je pomoč dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013,
– o odobrenem znesku pomoči de minimis.
Občina bo pred dodelitvijo pomoči de minimis za potencialne upravičence preverila pri ministrstvu, pristojnemu za kmetijstvo in ribištvo, in ministrstvu, pristojnemu za finance, že dodeljeno pomoč de minimis ter bo ministrstvu, pristojnemu za kmetijstvo, v 15 dneh po dodelitvi pomoči de minimis poročala o dodeljeni pomoči na obrazcu, ki je objavljen na spletnem mestu državne uprave.
Pri odločanju o dodelitvi pomoči za posamezen ukrep, se upoštevajo tudi še preostala določila pravilnika, ki niso povzeta v tem javnem razpisu.
V. NADZOR IN SANKCIJE (26. člen pravilnika)
Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oz. javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna komisija, pristojna za področje kmetijstva, ki jo imenuje in pooblasti župan/županja. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine.
Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika.
V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti in s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunana od dneva nakazila prejemniku, če se ugotovi:
‒ da sredstva niso bila delno ali v celoti porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena;
‒ da je prejemnik za katerikoli namen navajal neresnične podatke;
‒ da prejemnik pomoči iz istega naslova za isti namen že pridobil finančna sredstva;
‒ da prejemnik pomoči projekta ne izvede.
V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
VI. ROK IN NAČIN PRIJAVE
Razpisni roki – trajanje razpisa:
Vloga oz. prijava na razpis se lahko pošlje priporočeno po pošti na naslov Občina Grad, Grad 172, 9264 Grad, s pripisom »PRIJAVA NA JAVNI RAZPIS DRŽAVNE POMOČI in DE MINIMIS POMOČI V KMETIJSTVU 2025« ali odda neposredno v sprejemni pisarni občinske uprave Občine Grad, Grad 172, 9264 Grad, vsak dan ob uradnih urah.
Pravočasno prispela vloga na razpis je tista, ki bo oddana pri Občinski upravi Občine Grad, najpozneje do zadnjega dne razpisa za posamezni ukrep do 13. ure oziroma vloga, poslana priporočeno po pošti s poštnim žigom z datumom zadnjega dne veljavnosti razpisa, in sicer se šteje za pravočasno vlogo po pošti vloga, ki je na pošto oddana:
Na hrbtni strani kuverte morata biti izpisan polni naziv in naslov prijavitelja.
VII. OBRAVNAVA VLOG
Vloge bo obravnavala tričlanska strokovna komisija, ki jo imenuje župan/županja. Odpiranje vlog ni javno. Komisija bo po vrstnem redu oddaje vlog opravila pregled vlog. Ocenila jih bo na podlagi pogojev in meril iz javnega razpisa ter pripravila predlog upravičencev do pomoči, ki ga bo predložila občinski upravi. Na podlagi prejetega predloga komisije bo pooblaščena oseba občinske uprave, imenovana s strani župana/županje, s sklepom odločila o višini odobrenih finančnih sredstev v roku 30 dni od dneva popolnosti vloge.
Zoper sklep o dodelitvi sredstev je dopustna pritožba v roku 8 dni od prejema sklepa, o kateri odloči župan/županja. Odločitev župana/županje je dokončna. Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti sklepa.
Medsebojne obveznosti med občino in upravičencem o dodelitvi sredstev, se uredijo s pogodbo, razen za ukrepa 2 in 4 iz pravilnika, kjer za izplačilo sredstev zadostuje pravnomočnost izdanega sklepa o dodelitvi sredstev.
Vlagatelje nepopolnih vlog komisija v roku 8 dni od pregleda vlog pisno pozove, da jih dopolnijo v roku 5 dni. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji ne dopolnijo v določenem roku, se zavrže, neustrezno dopolnjene pa zavrne. Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev razpisa, se kot neustrezne zavrnejo. Vloge, ki bodo prispele po roku, ki je določen kot skrajni rok za oddajo vlog, se kot prepozne zavržejo.
VIII. RAZPISNA DOKUMENTACIJA IN INFORMACIJE
Razpisna dokumentacija je na voljo na sedežu Občinske uprave Občine Grad, Grad 172, 9264 Grad, v času uradnih ur, dostopna pa je tudi na spletni strani občine: https://www.obcina-grad.si/objave/58.
Kontaktni podatki za dajanje informacij v zvezi z razpisom:
- na tel. št.: 02 551 88 88 (Tatjana Grah) ali po e-pošti: tatjana grah@obcina-grad.si.
Pridržujemo si pravico, da morebitne spremembe in dopolnitve razpisa objavimo kot popravek na spletnih straneh, največ 15 dni pred zaključkom razpisa.
IX. INFORMACIJE JAVNEGA ZNAČAJA
Z oddajo vloge se prijavitelj strinja s pogoji in z merili razpisa ter pripadajoče razpisne dokumentacije. Prijavitelj se s predložitvijo vloge na javni razpis strinja z javno objavo podatkov o odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih. Objavljeni bodo osnovni podatki o projektu in prejemniku finančnih sredstev skladno z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov. Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo. Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oz. dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo občina lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti, osebnih podatkov in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Številka: 331-2/2025-2
Grad, 2. 6. 2025
|
|
Cvetka Ficko, l. r. županja Občine Grad |