Grad 172
9264 Grad
Dne 17. 8. 2024 sva se učiteljici Helena Poznič Kos in Tanja Kranjec v okviru projekta Erasmus+ odpravili na Islandijo, kjer sva se udeležili tečaja Mindfulness&Meditation, Wellbeing at school and life.
V zgodnjih nedeljskih jutranjih urah sva prispeli na Islandijo, kjer sva se morali najprej navaditi na hladnih 6 stopinj Celzija in se iz lahkih poletnih oblačil zaviti v zimske bunde. Nedelja je bil čas za spoznavanje udeležencev in podajanje navodil za prihajajoče aktivnosti. Udeleženci tečaja smo prišli iz 11 evropskih držav: Avstrije, Nemčije, Belgije, Francije, Italije, Španije, Poljske, Češke, Slovaške, Madžarske in Slovenije.
Izobraževanje je vodil predavatelj Angel Lopez Gallardo, ki je idejni vodja PMS Erasmus.
Skozi delavnice sva spoznavali ideje čuječnosti, pravilnega dihanja in posamezne elemente meditacije. Spoznali sva osnove Qigonga, tehnike, ki povezuje različne energije neba in zemlje. Pogovarjali smo se tudi o izražanju čustev, vrednotah, skrbi zase, prepoznavanju dejavnikov stresa, uravnavanju stresa pri doseganju zastavljenih nalog ter odzivnosti na stresne situacije.
Ves čas tečaja smo poudarjali pomen pravilnega dihanja, to je trebušnega dihanja, pri čemer ne premikamo prsnega koša, vdihnemo skozi nos in izdihnemo zrak skozi usta. Na ta način smo dihali tudi v številnih meditacijah tekom izobraževanja. Izvedene so bile tudi aktivnosti na temo ustrezne komunikacije. Vso teorijo smo sproti preizkušali tudi v praksi, skozi delavnice, kar bova prenesli na sodelavce in naše učence. Ob koncu izobraževanja je sledila podelitev certifikatov za opravljeni tečaj.
Tekom tečaja smo se udeleženci spoznavali ter tudi povezali med seboj. Vsak udeleženec je moral skupini predstaviti svojo šolo, potek izobraževanja v državi, aktivnosti in projekte, ki jih šola izvaja. Takšne oblike dela so prispevale tudi k temu, da sva izpopolnjevali svoje znanje angleškega jezika.
Ob izobraževanju pa sva čas izkoristili tudi za raziskovanje islandske pokrajine. Že na prvi pogled sva opazili, da se islandska pokrajina zelo razlikuje od naše, cesta poteka ob obali, v notranjosti pa je otok neposeljen. Ulice Reykjavika sva prehodili v celoti, saj sva tudi stanovali v bližini centra. Ogledali sva si parlament, koncertno dvorano, cerkve … Sprehajali sva se po strjeni lavi vulkana in navdušeno opazovali črnino vulkanskega sveta. Posebej sva bili navdušeni nad ogledom nacionalnega parka, gejzirov in slapov, ki jih na Islandiji ne manjka. V času najinega bivanja je izbruhnil tudi vulkan, ki sva ga lahko opazovali na poti proti letališču, 24. 8. 2024.
Izkušnja, ki sva jo doživeli, je nepozabna. Spoznali sva, da je svet na tem majhnem otoku precej drugačen od sveta pri nas, zelo navdušujoč, raznolik, multinacionalen in svobodomiseln. Vsekakor vreden obiska.
Helena Poznič Kos in Tanja Kranjec
TEČAJ EDUCATION IN FINLAND AND ESTONIA – ORIGINAL BEST PRACTICES BENCHMARKING COURSES
Učiteljica in vodja projekta ERASMUS+ Valerija Danč in učiteljica Elizabeta Sarjaš sva se udeležili tečaja Education in Finland and Estonia – Original Best Practices Benchmarking courses, ki je potekal od 5. 5. do 11. 5. 2024 na Finskem in v Estoniji.
Obema je skupno to, da poudarjajo svobodo in neodvisnost vseh vpletenih v šoli. Na prvo mesto pa vsi ravnatelji šol, ki sva jih obiskali, postavljajo zaupanje do učiteljev in otrok. Sodelovali smo učitelji različnih držav, iz Francije, Italije, Španije, Grčije, Hrvaške, Romunije, Brazilije, Nemčije, Makedonije …
Cilji izobraževanja so bili spoznati in usvojiti metode in tehnike za povečanje odgovornosti učencev do lastnega psihofizičnega zdravja, postati učitelj, ki zna učence motivirati, aktivirati in vzbuditi v njih odgovornost do dela, prenesti in razširjati primere dobrih praks, inovativnost, reformo kurikuluma, veščine 21. stoletja, prehod iz nedigitalnega v digitalno.
Udeleženci različnih držav smo izmenjevali izkušnje in se povezovali preko inovativnih aktivnosti (vključujoč transverzalne veščine oz. veščine 21. stoletja), kot so QR race, Follow the instructions and be creative game, What and why my country is the best.
Obiskali smo različne šole:
Kanniston koulu (Public primary school), ki jo obiskujejo učenci od 1. do 6. razreda. Sledili smo pouku angleščine, naravoslovja, likovne umetnosti in matematike ter spremljali delo specialne pedagoginje pri delu z učenci z učnimi in vedenjskimi težavami. Sledilo je srečanje na Opus 3 &Ava Akademiji, kjer sta potekali delavnici These are the AI tools that I use in ICT in my Teaching.
Kuninkaantien koulu – Kunsvägens skola v Sipooju. Posebnost te šole je, da pod isto streho poučujejo tako na “finski” kot “švedski” način. Učilnice so ločene, vendar pa združene preko kabinetov z materiali. V eni poteka pouk v švedščini, v drugi pa v finščini. Gre za ločeno dvojezično poučevanje, imajo pa tudi oddelek z dvojezičnim programom.
Drugi del tečaja je potekal v Tallinu, v Estoniji.
Obiskali sva Šolo 21 (School 21), ki je prestižna že v pogledu na stavbo. V Tallinu (tudi na Finskem) so večinoma srednje šole (gimnazije) in osnovne šole združene. Tako lahko srednješolci pomagajo učencem pri učnih težavah.
Na koncu je ravnatelj univerze spregovoril o digitalni transformaciji estonskih šol in podelil certifikate. Ravnatelj tallinske univerze dr. Mart. Laanpere pozna Slovenijo, saj jo je že obiskal in mu je bila naša država zelo všeč. Povabili sva ga tudi na šolo Grad in vabila se je razveselil.
Vsaka šola je bila edinstvena. Doživeli sva veliko zanimivega, se naučili veliko novega, izmenjevali izkušnje z drugimi učitelji različnih držav ter razvijali sposobnosti izražanja in komunikacije v angleščini ter se trudili zelo dobro predstaviti našo osnovno šolo pri Gradu, občino ter državo Slovenijo.
Učiteljici Valerija Danč in Elizabeta Sarjaš
V okviru programa Erasmus+, ki omogoča odraslim posameznikom učno mobilnost v tujini, smo se povezali z Viking International School v Ballerupu v Kopenhagnu na Danskem. Omogočili so nam seznanitev s šolskim sistemom ter strokovno sledenje šolski praksi.
Šolo obiskuje približno 130 učencev. Gre za mednarodno skupnost učencev, družin in učiteljev. Njihova raznolikost kultur, religij in pogledov na svet jim pomaga, da praznujejo, se učijo in tekom šolskega procesa postanejo odgovorni, empatični in trajnostno naravnani državljani sveta, zavezani ustvarjanju svetlejše prihodnosti za vse. Kot taki sodelujejo z lokalnimi in mednarodnimi partnerji, ki jim pomagajo pri izobraževanju z močno podporo zunanjih akademikov, stalnimi obiski študentov in prostovoljcev. Opazovana šola ponuja program celodnevnega bivanja, ki teži k temu, da se vse šolsko delo, vključno z utrjevanjem učne snovi, opravi v šoli. Večina otrok se v šolo vključi s šestim letom starosti. Vpisi in izpisi potekajo skozi celo šolsko leto. Učenci niso razporejeni v razrede glede na starost, temveč v IPC skupine glede na njihovo predznanje in sposobnosti. Osnovna šola je šele v razvoju, zato obsega 6 IPC skupin, pri čemer vsako leto dodajo novo skupino.
Na videz skromno opremljeni kontejner nudi otrokom domačnost, sprejetost in razvijanje čuječnosti ter pozitivne naravnanosti. Prostori so majhni, pisano opremljeni ter porisani in popisani s pozitivnimi mislimi ter vrednotami njihove šole. Pri vhodu vas pričakata dva psa, ki sta namenjena umirjanju učencev in terapevtskemu delovanju. Učilnice imajo mirne prostore, tako da si lahko učenci po potrebi vzamejo kratke odmore, ko se počutijo preobremenjeni ali morajo pocrkljati plišasto igračo. Verjamejo, da se bodo vsi otroci bolje učili z ustvarjanjem empatičnega vzdušja, v katerem si je v redu vzeti trenutek zase ali se z nekom pogovoriti o tem, kako ravnati s čustvi. To pomaga narediti šolo kot varen kraj, kjer lahko vsi uspevajo.
Ugotovili sva, da danski učenci učitelje in ostale zaposlene sprejemajo drugače. Ti imajo večjo avtoriteto, jih bolj spoštujejo in upoštevajo, kar se odraža na uspešnosti, predvsem pa na umirjenosti njihovega sistema izobraževanja. To, kar pri nas velikokrat najbolj pogrešamo. Cilje dosegajo s pogovorom, sprejemanjem in medsebojnim spoštovanjem.
Po vsakodnevni opazovalni praksi v uro oddaljenem Ballerupu sva se z Matejo vrnili v Kopenhagen, kjer sva spoznavali kulturne in naravne znamenitosti mesta.
Urška Golob in Mateja Hladen
V času od 22. do 29. septembra 2024 sva bili učiteljici Valerija Danč in Urška Golob v okviru projekta Erasmus+ deležni spremljanja in spoznavanja osnovnošolskega vzgojno-izobraževalnega sistema v Dublinu na Irskem.
Ker irski model poučevanja slovi za enega najboljših, sva si za opazovanje izbrali prav šoli Naomh Lorcan O Tuathail senior boys ter Larkhill Boys National School v Dublinu.
Najin strokovni obisk je temeljil na seznanitvi s celotnim vzgojno-izobraževalnim procesom, ki ga je organizirala Work expirience Agency Ltd, ter opazovanjem pouka, s poudarkom na delu z učenci s posebnimi potrebami.
Teden sva preživeli v različnih oddelkih pri različnih predmetih in tako začutili utrip in življenje šole. Zaposleni in učenci so bili zelo prijazni in ustrežljivi, na šoli sva bili zelo toplo sprejeti. Poudariti morava, da naju je pozitivno presenetila pozitivna naravnanost zaposlenih ter občutek domačnosti ob vstopu skozi vrata šole.
Šolanje na Irskem predstavlja staršem precejšnji finančni zalogaj, prehrana je organizirana le v nekaterih ustanovah. Šole so še vedno deške oziroma dekliške, učenci nosijo šolske uniforme, ki obenem predstavljajo simbol šole. Morda notranjost šol ni opremljena po najnovejših trendih, imajo pa učenci na razpolago najsodobnejšo računalniško in digitalno opremo. Stene učilnic in šolskih hodnikov so pisane, opremljene s pozitivnimi mislimi ter izdelki otrok. Velik poudarek posvečajo praktičnim veščinam na področju tehnologije, gospodinjstva in ustvarjanja. Pouk pogosto poteka v obliki projektnega dela.
Poleg irskega šolskega sistema sva spoznavali tudi naravne in kulturne znamenitosti ter zgradili tople vezi, ki jih bova gotovo negovali tudi v prihodnje. Izobraževanje in izmenjava izkušenj z učitelji iz drugih držav prav gotovo bogatita delo učitelja v razredu.
Urška Golob in Valerija Danč